De isolatiebranche is groot. Om klanten te werven gebeurt tegenwoordig grotendeels online ook al bent u ervaren in uw vak, om nieuwe klanten te werven moeten zij u wel kunnen vinden. Dat betekent dat u uw klantenbestand moet gaan vergroten. Maar hoe werft u nieuwe klanten? Er zijn meerdere manieren om klanten aan te trekken. Dit zijn de meest effectieve manieren.
Marketing/Acquisitie
Dit is een effectieve manier en ook een methode die goed aansluit bij uw bedrijf. U kunt gebruik maken van:
- Contentmarketing: een bekende trend in de online marketing. Steeds meer bedrijven stoppen met het maken van advertenties en richten zich op het verkopen van berichten. Ze richten zich op het schrijven van helpende en probleemoplossende artikelen. Natuurlijk is dit soort marketing niet geschrikt voor elk bedrijf, maar u kunt zeker een aantal onderwerpen bedenken die bij uw bedrijf passen. Content marketing gaat samen SEO (Search Engine Optimization) dit is een zoekmachineoptimalisatie. Hiermee kunt u uw website mee optimaliseren, zodat u hoger komt te staan dan andere websites die gelinkt zijn aan een zoekopdracht. De vraag is dus welke zoekwoorden zijn het belangrijkst voor uw bedrijf? Dat zijn dus de woorden die u hoog in zoekresultaten wilt plaatsen. Maak eerst een analyse van zoekwoorden om te zien welke het meest opgezocht worden.
- Social media: tegenwoordig is het juist belangrijk dat bedrijven gebruik maken van social media. Hiermee bouwen veel bedrijven hun winst op via de verkoop. Als u bijvoorbeeld B2B verkoopt kunt u gebruik maken van LinkedIn. Via dit social media kanaal kunt u zoeken naar potentiële klanten, waar u een interactie mee aan kan gaan of een dienst verkopen.
- Bestaande netwerkrelaties
- E-mail marketing: in het begin is het moeilijk om een lijst met abonnees op te bouwen. Maar werken met e-mail marketing kan heel krachtig zijn voor uw bedrijf. U kunt de email adressen verzamelen op uw site. Als uw klant een aankoop bij u voltooit kunt u zo heel snel een lijst opbouwen met e-mail adressen. Maar pas op. Houd er rekening mee niet te veel verkopen in de inhoud, dan zullen de klanten namelijk sneller abonneren. Voeg er een bepaalde waarde aan zodat u uw klant bijvoorbeeld kunt helpen als zij een probleem krijgen of u kunt een extra deal aanbieden. Hulpprogramma’s die u hiervoor kunt gebruiken zijn bijvoorbeeld Mailchimp en Mail Poet.
Recensies
Tegenwoordig gaat het niet alleen om de prijs en kwaliteit van uw bedrijf. Maar kijken veel klanten graag naar de beoordelingen en meningen van anderen. Merken en bedrijven zijn vaak kwetsbaar en de minste fout kan veel kosten. Het is van belang dat u uw beoordelingen op Google, Facebook en andere socials in de gaten houd. Beantwoord alle beoordelingen. Zowel positieve als negatieve recensies. Wees vriendelijk en begin geen discussie, richt op wat er geschreven is en geef een suggestie om de discussie te bespreken via een e-mail of een telefoongesprek.
Verhoog uw prijs per dienst
Door deze manier verhoogt u automatisch uw omzet. U kunt anders ook stoppen met het geven van korting. Voor veel ondernemers is dit een lastige keuze, omdat ze twijfelen aan de waarde van hun product of dienst, of omdat ze bang zijn om hun klanten te verliezen. Het is dus belangrijk dat u uw eigen kwaliteit weet en wat dit kan betekenen. Een van de meest voorkomende fouten is dat de prijzen worden afgestemd op de andere prijzen van de concurrent. U kunt dus niet zomaar uw prijzen verhogen. Doe dus eerst onderzoek en maak gebruik van de juiste marketingstrategie.
Google Mijn Onderneming
Iets wat geloofwaardigheid geeft voor ondernemers met een fysieke locatie en daardoor ook cruciaal is voor hun winstgevendheid is Google Mijn Onderneming. Het kost maar een paar minuten u hoeft alleen maar een formulier in te vullen met de adresgegevens van uw bedrijf en een korte beschrijving. Vervolgens voegt u uw logo, openingstijden, website en uw contactgegevens.
De relatie met uw klanten
Natuurlijk het is belangrijk om nieuwe klanten te werven. Maar vergeet ook uw huidige klanten niet. Als je een huidige klant tevreden houdt, is de kans groot dat die klant terug komt voor uw dienst. Over het algemeen zijn de vaste klanten goed voor uw omzet. Houd dus uw vaste klanten te vriend, door ze bijvoorbeeld kortingen en deals aan te bieden.
Leads
Leads is de meest effectieve manier. Maar wat is het precies? Leads is een moderne term naar het woord ‘’spoor’’. Het is een spoor naar een nieuwe, potentiële klant. Het kan dus een spoor zijn naar een offertevraag of een contactvraag. Vervolgens kunt u de klant helpen, werven en de isolatie uitvoeren. Hoe werkt het? Het is tegenwoordig belangrijk om in de zoekmachines hoog te scoren en zo nieuwe klanten te werven. Dit kost alleen veel tijd en geld en daarom nemen wij het werven van de klanten uit uw handen. Leads kopen brengt dus vergeleken met de andere methodes om omzet te krijgen weinig risico mee. U investeert dus zelf voor een lead en kiest ook het pakket. Wij controleren de leads op kwaliteit, en u handelt de opdracht en voert de klus uit.