Wat kunt u met social media en corona?

Ricardo
Ricardo

5+ jaar ervaring in de bouwbranche.

Corona kan voor veel bedrijven en merken een enorme impact hebben. Dit verschilt alleen wel per branches. Voor sommige bedrijven is het belangrijk dat ze hun producten en diensten kenbaar blijven maken, maar ook om de klanten op de hoogte te houden van wat er allemaal gebeurd. Door Corona is het gebruik van social media gestegen, en niet alleen onder jongeren ook de oudere generatie maakt meer gebruik van social media dan ooit. Wij geven u tips en ook bespreken wij de trends van social media.

Tips

Pas uw strategie aan
Door het coronavirus kunnen veel mensen geen direct contact hebben en zijn veel actief op social media. Juist nu hoort u uw strategie aan te passen en hierop in te spelen. Door dat u uw strategie aanpast kunt u zo vertrouwen opbouwen aan uw volgers en kunt u na het coronavirus hier van profiteren.

Bied de klant zekerheid
Mensen zijn op dit moment op zoek naar merken die zij kunnen vertrouwen. In deze tijd waar er geen zekerheid en veiligheid is, zijn ze hier juist naar op zoek. Nu in deze tijd verwachten mensen van bedrijven dat zij hun waarde kunnen leveren en snel en goed kunnen handelen.

Wees actief en zichtbaar op social media
Het is duidelijk mensen hebben behoefte aan contact en hierdoor is het gebruik van social media gestegen. Dit is dus uw kans om op social media uit te blinken en dit kan bijvoorbeeld op: Instagram, Facebook, Twitter etc. Maar denk ook aan andere social media kanalen, waar u nog niet aan heeft gedacht. Het actief zichtbaar zijn op social media is nu echt een must. Laat aan uw klanten zien dat u er voor ze bent en ook om ze geeft.

Zet in op branding
Pas uw strategische aanpak aan rondom staying at home. Dit kunt u bijvoorbeeld doen door meer op branding te zetten in plaat van performance. Denk aan dingen zoals: thuis sporten of richten op leads. Focus dus op de positieve dingen zo bouwt u vertrouwen op.

Entertainen

We hoeven niet de hele tijd het over corona hebben, maak content die verveling tegengaat en ook bied u dan afleiding voor uw klanten. Maak bijvoorbeeld een video of een quiz. Op deze manier blijven uw klanten actief met uw bedrijf of merk. Dit soort content hoeft trouwens niet over de huidige situatie te gaan.

Trends

TikTok niet alleen voor de jeugd

Niet alleen de jongeren maken gebruik van TikTok ook bedrijven en zelfs de oudere generatie is veel actief op TikTok. Dit social media platform draait eigenlijk vooral om humor, maar toch zijn er verschillende redenen waarom dit platform zo populair is. Naar verwachting zullen veel bedrijven de komende jaren veel gebruik van maken. De jongeren zijn namelijk de consumenten van de toekomst.

De ontwikkeling van platforms gaat hard
Steeds meer social media platformen bieden meer mogelijkheden. Zij ontwikkelen zich steeds sneller. Probeer het eens uit hoe de dingen werken en hoe mensen erop reageren. Maar probeer het wel een eigen draai te geven.

Investeer meer in bestaande klanten
Door corona durven veel consumenten geen risico’s te nemen als het ware. Daarom is het belangrijk dat u de relatie tussen u en uw bestaande klanten goed onderhoud. Dit is zeker een goede marketingstrategie. Als mensen iets al kennen hechten zij zich daar meer aan.

Richt uw content op duurzaamheid en purpose

Bij videomarketing wordt er vooral verwacht dat het persoonlijk en eerlijk moet zijn. Maar nu wij toch meer tijd besteden aan social media, kunt u hiervan enorm van profiteren. Alleen wordt er toch iets bij verwacht.

Door het coronavirus wordt het nog belangrijker om uw content te richten op purpose en duurzaamheid. In plaats van de standaard productadvertenties. Het richten op purpose en duurzaamheid geeft vertrouwen en zorgt voor transparantie in deze tijd.

 

 

Gerelateerd:

Direct naar:

Ontvang offertes van specialisten in uw regio

Deel deze pagina op: