Een goede reclame voor uw bedrijf is iets wat iedereen wel wil. Wie zijn of haar bedrijf goed zichtbaar wil maken kiest dan ook voor een marketeer. Dit is wel een persoon waar een bepaald prijskaartje aan vast zit. We keken voor u naar de kosten van een marketeer. We keken naar de diensten die worden geleverd en zaken die de prijs beïnvloeden.

 

Hoeveel betaalt u voor een marketeer

We deden navraag naar de tarieven van een marketeer. We ontvingen de onderstaande prijsopgaven.

Welke diensten neemt u af Hoe wordt de prijs bepaald Wat is de prijs
SEO optimalisatie online media Prijs per uur Tussen 60,50 en 80,50 euro
SEO optimalisatie online media Prijs voor een project Tussen 205 en 605 euro
Een marketing campagne per e-mail Prijs per uur 50 en 74 euro
Een marketing campagne per e-mail Prijs voor het project Tussen 149 en 399 euro
Een campagne per social media Prijs per uur Tussen 52 en 77 euro
Een campagne per social media Prijs voor het project Tussen 250 en 800 euro
Een marketeer in vast dienstverband Loon per maand Tussen 2700 en 2500 euro

Zaken die de prijs bepalen

Een marketeer heeft een tarief wat nogal uiteen loopt. Dit tarief wordt bepaald door een aantal factoren. U mag denken aan de onderstaande zaken. Zaken als ervaring, de frequentie waarmee u iemand inhuurt, de duur van de werkzaamheden maar ook de specialisatie spelen een belangrijke rol. Daarnaast speelt het persoonlijke imago van de marketeer een belangrijke rol. We lichten ze verder voor u toe.

 

De ervaring van de marketeer

Een marketeer die net zijn of haar studie heeft afgerond heeft nog niet veel praktijkervaring. Deze marketeer is nog bezig met de opbouw van een portfolio. U betaalt uiteraard voor de hoeveelheid ervaring die de marketeer al heeft. Een marketeer die al een aantal projecten heeft opgestart heeft meer ervaring waardoor het resultaat van de werkzaamheden voor uw bedrijf aantoonbaar beter zal zijn. U betaalt meer voor een dergelijke ervaren marketeer maar het resultaat zal er dan ook naar zijn. Kijk dus eerst naar een portfolio van een marketeer voor u deze inschakelt en overweeg voor uzelf welk budget u heeft.

 

De frequentie is bepalend

Heeft u een eenmalige campagne in gedachten dan zal de marketeer een behoorlijk hoog tarief hanteren. Hij moet er immers eenmalig tijd voor vrijmaken en dat is een kostbare aangelegenheid. Daarnaast zal de marketeer een zo groot mogelijk project willen afleveren waarmee u voor een bepaalde tijd vooruit kunt. Ook hier is uiteraard een prijskaartje aan verbonden. Gaat het echter om een aantal kleinere projecten met bijvoorbeeld een terugkerende advertentie op social media dan zal de marketeer hier niet zo heel lang per project mee bezig zijn. De marketeer zal in dat geval vaker per jaar een lager bedrag in rekening brengen.

 

De duur van de werkzaamheden

Sommige zaken worden het beste per uur uitbetaald. Denkt u daarbij aan het optimaliseren van uw website of het opstellen van een campagne per e-mail. Dit zijn zaken die een belangrijke rol spelen bij het vaststellen van de prijs van de diensten. Een klus die meerdere uren in beslag neemt is uiteraard een stuk kostbaarder. Wanneer de prijs erg hoog dreigt te worden kunt u overwegen om vooraf een prijsafspraak te maken.

 

De specialisatie van de marketeer

Bepaalde producten en diensten zijn net wat specialistischer dan anderen. U zult dan ook bemerken dat een marketeer de tarieven erop zal gaan aanpassen. Een medisch product of bijvoorbeeld een technisch product heeft een andere vorm van marketing nodig dan een kinderfiets. Deze marketeers die zich richten op specialistische zaken zijn schaars en daar betaalt u voor.

 

De aantoonbare ervaring en het imago

Grote bedrijven doen vaak mee aan zaken als de Gouden Loeki. Daarbij wordt er gekeken naar het karakter van de reclame maar ook naar de manier waarop de boodschap blijft hangen. Verder wordt er gekeken in hoeverre het bedrijf een positieve naamsbekendheid heeft gekregen door deze reclame. Wat opvalt is dat het hier vaak gaat om reclame uitingen die door dezelfde marketeers en marketing bureaus zijn opgesteld. Wanneer u een dergelijk bureau inschakelt weet u dus dat succes verzekerd is.

 

Wanneer een marketeer in vast dienstverband nemen

Heeft u een groot bedrijf waarbij u eigenlijk wekelijks een campagne op bijvoorbeeld uw social media kanalen en uw website wilt laten plaatsen dan kan het de moeite waard zijn dat u een marketeer in vast dienstverband neemt. Dit is onder alle omstandigheden goedkoper dan iedere keer voor een apart project iemand in te huren. Het tarief wat wij opgeven is voor een volle maand werk maar u kunt ook het inhuren van een parttime marketeer overwegen.

 

Besparen op een marketeer

Een marketeer is kostbaar en het is dan ook prettig wanneer u erop kunt besparen. Dat kunt u onder andere doen door de marketeer meerdere projecten gecombineerd te laten uitvoeren. Daardoor kunt u gemakkelijker een prijsafspraak maken. Daarnaast kunt u eerst prijsopgaven opvragen bij meerdere marketeers en die

vergelijken. Dat doet u met deze button. U ontvangt een aantal offertes die u naast elkaar legt. Uw voordeel kan daardoor behoorlijk oplopen.