Wanneer u communiceert met uw personeel of een klant zult u bemerken dat een boodschap niet altijd even sterk aankomt. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Een veel gehoorde oorzaak is dat de boodschap niet duidelijk was. Daarnaast kan het zijn dat de boodschap niet goed werd gecommuniceerd waardoor de ander niet doorhad of en dat er actie van zijn of haar kant werd verwacht. In dit geval is het heel goed om een bedrijfstrainer voor communicatie in te schakelen. We keken naar de kosten van een dergelijke bedrijfstrainer. Daarnaast hebben we voor u van bedrijfstrainers een aantal actiepunten gehad waarmee u nu al aan de slag kan, nog voordat u een bedrijfstraining heeft gevolgd.

 

Hoeveel betaalt u voor een bedrijfstraining communicatie

Wanneer u effectiever wilt leren communiceren kunt u een bedrijfstrainer inhuren. Daar zijn bepaalde kosten aan verbonden. We hebben deze kosten voor u toegelicht.

Wat voor bedrijfstraining wilt u volgen Aantal deelnemers Aantal dagen Prijs
Bedrijfstraining groep Vanaf 6 tot 20 1 395 euro
Bedrijfstraining groep Vanaf 6 tot 20 2 599 euro
Bedrijfstrainer individueel Een op een Aantal uren in overleg 90 euro per uur

Een bedrijfstraining in een groep

Een bedrijfstraining in een groep volgt u altijd in de vorm van een of meerdere studiedagen. Er wordt gewerkt met een minimaal en maximaal aantal deelnemers. Daarnaast wordt er doorgaans gewerkt op een locatie. Dat kan een vaste locatie zijn die de organisatie afhuurt zoals bijvoorbeeld een ruimte in een congrescentrum. Daarnaast kan het gaan om een ruimte binnen het gebouw van de organisatie van de bedrijfstrainer. Er wordt gebruik gemaakt van uw eigen input en die van uw mede cursisten. Een dergelijke bedrijfstraining is praktisch en effectief. U kunt daarbij aanvullend kiezen voor een aantal uren online contact met de trainer om persoonlijke aandachtspunten te bespreken.

 

Een bedrijfstrainer individueel

U kunt om meerdere redenen kiezen voor een individuele bedrijfstrainer. Een van die redenen kan natuurlijk zijn dat u zich niet prettig voelt in een groep met mede cursisten. Het kan ook zijn dat u zich niet goed kunt concentreren in een dergelijke opstelling. In veel gevallen spelen er echter persoonlijke redenen mee waarom u liever een op een coaching ontvangt. U kunt met een op een coaching effectiever gebruik maken van de tijd die u heeft met de trainer. Doordat er geen tijd verloren gaat aan zaken als een rondvraag wordt uw probleem rechtstreeks behandeld.

 

Effectiever communiceren

Als u communiceert met iemand is het goed om dat effectief te doen. Veel mensen denken nog steeds dat communicatie alleen verbaal plaatsvindt maar dit is niet zo. Communicatie vindt in heel veel gevallen non verbaal plaats. Daarbij is het dus van het grootste belang dat uw non verbale communicatie het gewenste effect heeft. Communicatie bestaat namelijk maar voor 7 procent uit de woorden die u spreekt. Daarnaast bepaalt de klank van uw stem 33 procent van de communicatie. Uiteindelijk bepaalt daarnaast nog uw lichaamshouding de resterende 55 procent. Goed om hieraan te werken. Een bedrijfstrainer zal u daarbij helpen.

 

Rekening houden met het denkraam van de ander

Wanneer u communiceert met een leverancier, naaste collega of werknemer op de werkvloer moet u altijd rekening houden met diegene en diens denkraam. Schat vooraf in of u de boodschap niet te moeilijk of juist te betuttelend overbrengt. Een goed overgebrachte boodschap is effectief en zal het gewenste resultaat leveren. Ook hier kan een bedrijfstrainer u leren om een boodschap zo effectief mogelijk te presenteren.

 

Een boodschap goed formuleren

Een goede boodschap formuleert u duidelijk. Dat kunt u doen aan de hand van de volgende punten.

  • Zet voor uzelf vooraf de boodschap goed uiteen. Zo hoeft u tijdens het gesprek niet steeds te onderbreken.
  • Houd de boodschap simpel. Op die manier kan iedereen de boodschap goed volgen.
  • Maak oogcontact. Zodoende voelt de persoon met wie u spreekt een connectie. Er zal een open sfeer ontstaan.
  • Spreek met duidelijkheid. Spreekt u binnensmonds, te hard of juist te zacht: ook daar kunt u aan werken.

De positieve en negatieve zaken van een bedrijfstrainer voor communicatie inhuren

Als u naar een bedrijfstrainer gaat voor communicatie komt u erachter dat er meerdere voor- en nadelen aan zitten. Een belangrijk voordeel is dat het een investering is. U volgt een training waarbij u op termijn de resultaten zult zien. Uw bedrijfsresultaat en de relatie met het personeel zal beter worden waardoor u de studiekosten snel terugverdient. Een nadeel is wel dat het zijn tijd zal nodig hebben. U zult nog veel moeten oefenen voordat u een duidelijke verandering in uw communicatie kunt doorvoeren. Wanneer u in één keer als een blad aan een boom omslaat en een andere persoonlijkheid wordt dan zal dit niet realistisch zijn. De klant zal u niet serieus nemen en het personeel evenmin. Neem uw tijd en maak u de veranderingen eigen.

 

Voorwerk wat zich loont

Wanneer u met een bedrijfstrainer aan de slag gaat is het zaak dat u uw voorwerk heeft gedaan. Maak voor uzelf een lijst van uw positieve en negatieve eigenschappen bij communicatie. Houd voor uzelf bij wat er goed en wat er fout gaat wanneer u communiceert. Aan de hand van die lijst kunt u tijdens de training aan de slag gaan.

 

Besparen op een bedrijfstrainer voor communicatie

dit doet u door eerst offertes op te vragen. Met onderstaande button ontvangt u gelijk vrijblijvend een aantal prijsopgaven om naast elkaar te leggen. Zodoende ziet u in één oogopslag wat er mogelijk is. Daarnaast ziet u dan ook gelijk hoe u kunt besparen.